Lokalny wymiar globalnej kampanii

Lokalny wymiar globalnej kampanii

40
0
SHARE

– Zbiórka pluszaków dla Krakowskiego Pogotowia to lokalny wymiar XII już edycji kampanii „Pluszaki IKEA w Krakowie: do karetek Pogotowia Ratunkowego trafiło 5 222 pluszaków. Maskotki będą towarzyszyć dzieciom w drodze do szpitala, a po zakończeniu leczenia każdy maluch zabierze pluszowego przyjaciela do domu. Nietypowe „wyposażenie” otrzymają karetki jeżdżące w aż 3 obszarach administracyjnych: w całym powiecie krakowskim, wielickim i w mieście Kraków.

 

Mieliśmy okazję usłyszeć relację mamy, która była taką karetką przewożona do szpitala ze swoją chorą pociechą. Moje miłe zaskoczenie nie jest tu ważne, ale mojego dziecka tak, na chwilę stres jaki dziecko przeżywało zniknął przez chwilowe zainteresowanie i odwrócenie uwagi od strachu rozłaki z domem. Potem dowiedziałam się przeczytałam w Internecie,  że to akcja mająca na celu szerszy wymiar pomocy dzieciom całego świata. Biuro prasowe IKA w Krakowie wcześniej poinformowało nas o akcji – można przyjąć – odpowiedzialnego biznesu.

 

– Akcja „Pluszaki dla edukacji”, prowadzonej globalnie przez IKEA oraz organizacje UNICEF i Save the Children od 2003 roku. W ramach projektu, z każdej zakupionej w okresie od 9 listopada 2014 do 3 stycznia 2015 roku zabawki lub książeczki, IKEA przekazała 1 euro na programy edukacyjne dla dzieci w najbiedniejszych krajach świata. W tym roku ze sprzedaży pluszaków udało się zebrać aż 10,1 mln euro, z czego 236 tys. euro, czyli przeszło 1 mln zł w Polsce! Środki te trafią do 18 krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do edukacji. Pieniądze przekazane przez IKEA Foundation pozwolą zapewnić najbiedniejszym dzieciom możliwość pójścia do szkoły, a tam gdzie to konieczne, sfinansują także szkolenia dla nauczycieli i materiały edukacyjne – informuje Magdalena Gorecka-Przepolska, Kierownik Marketingu IKEA Kraków.

 

Kraków w tym roku po raz kolejny okazał się najlepszy! Zbiórka pluszaków w IKEA Kraków prowadzona jest od 6 lat i z roku na rok spotyka się z coraz większą przychylnością i zaangażowaniem krakowian oraz mieszkańców okolicznych miejscowości. Drugi rok z rzędu podarowali oni chorym dzieciom najwięcej maskotek spośród wszystkich klientów sklepów IKEA w 7 miastach w Polsce, w których również prowadzona była akcja powiedziała Gorecka-Przepolska.

 

W ubiegłym roku dumnie ogłaszaliśmy, że dzięki hojności naszych klientów zebraliśmy więcej pluszaków niż przez całe 4 wcześniejsze edycje kampanii. Nie marzyliśmy nawet o tym, że w kolejnej edycji aż dwukrotnie pobijemy ten rekord! – informuje Magdalena Gorecka-Przepolska.

 

Mocno wierzymy, że 1 mały pluszak może pomóc dziecku choć na krótką chwilę zapomnieć o stresie i bólu, dlatego dziękujemy wszystkim tym, którzy po raz kolejny z wielkim zaangażowaniem włączyli się w akcję i kupili dla maluchów w sumie aż 3 622 maskotki. W związku z wielkim sercem okazanym przez krakowian postanowiliśmy przekazać dodatkowe 1 000 sztuk, a kolejne 600 dołożyli pracownicy banku IKANO. Trafią one do współpracujących z Krakowskim Pogotowiem Ratunkowym stacji pogotowia w Skawinie i Niepołomicach – dodaje Magdalena Gorecka-Przepolska.

 

Jag Las

Fot. (Arch. IKEA)

BRAK KOMENTARZY

Zostaw odpowiedź